Dan slovenskih planinskih doživetij Golte, dne 18. 6. 2016

Kot že nekaj let zaporedoma Planinska zveza Slovenije organizira planinsko srečanje vseh slovenskih planincev pod imenom: "Dan planinskih doživetij".
Letos je bilo srečanje organizirano na Mozirski planini nad planinsko kočo v dolini pod Boskovcem. Pri organizacijo so Planinski zvezi Slovenije pomagala še okoliška planinska društva. Naravni amfiteater pod kapelo sv. Marije Snežne je bil idealen prostor za večjo prireditev. Na ta dan je bilo organizirano veliko pristopnih pohodov in pohodov z ogledi znamenitosti Mozirske planine.

Planinskega srečanja na Mozirski planini se je udeležilo enajst naših članov. Z avtomobili smo se zapeljali na planino Stari stani 1464m visoko na Mozirski planini in si privoščili jutranjo kavico pri pastirju in pastirici Pašne skupnosti Ljubno, katera skrbita za 120 glav govedi, ki se pasejo po pobočji Medvedjaka. Domačini pravijo Mozirski planini tudi Golte. Ta beseda je izpeljanka narečne besede, katero uporabljajo domačini doma pod Mozirsko planino kadar omenjajo, da bodo odšli "gorte" na Planino.
Po popiti jutranji kavici, smo odšli po naravoslovni učni poti na 1564 metrov visok Medvedjak, zahodni najvišji vrh Mozirske planine. V zimskem času je Medvedjak osrednje smučišče s strmimi spusti proti hotelu Golte, ki stoji nad zgornjo postajo nihalne žičnice iz Žekovca na Mozirsko planino. Od vsega gorskega cvetja smo bili najbolj veseli cvetenja Kamniške Murke.Njen opojni vonj, nas je za dalj časa prikoval z glavo k tlom z vonjanjem njenega opojnega vanilijenega vojna. Mimo hotela Golte in Alpskega vrta na Mozirski planini smo odšli k Planinski koči na Mozirski planini pod Boskovcem, ki je z 1585. višinskimi metri najvišji vrh Mozirske planine. V kotanji nad planinsko kočo pod kapelo Marije Snežne je bil osrednji prireditveni prostor. Posedli smo na travi na pobočju nad prireditvenim prostorom in ob malici uživali na planinskem soncu. Na prireditvenem prostoru so mladi planinci plezali po prevozni umetni plezalni steni, se merili v planinski orientaciji ali sodelovali v raznih mladinskih delavnicah v katerih je bil poudarek na teme iz Planinske šole. Prireditev se je pričela s prikazom reševanja ponesrečenega padalca, ki je pristal na visoki smreki. Prikaz reševanja je izvedla Gorska reševalna postaja Celje v sodelovanju s helikopterjem Slovenske policije. Ko je helikopter odletel, je na prireditveni prostor prikorakalo 56 praporščakov s planinskimi prapori. Naš planinski prapor je ponosno nosil praporščak Vinko Lipnik. Po odigrani in zapeti planinski himni Oj triglav moj dom, so zaigrali mladi domači harmonikarji, peli planinski pevski zbori. Sledili so pozdravi prirediteljev, predsednika Planinske zveze Slovenije in častnih gostov. Po svečanem delu se je začela planinska zabava z glasbo za ples.
Ker so se po nebu pripeljali črni deževni oblaki, smo po svečanem delu nadaljevali s hojo po Planinski poti po Golteh do planine Stari stani, kjer so nas čakali jekleni konjički. Po obvezne postanku v pastirskem stanu, smo se odpeljali domov.

Evro pohod 2016 dne, 31.5.2016 in 1.6.2016

Evro pohod 2016 je potekal pod sloganom za mir in sožitje med narodi in ljudmi, za zdravje in kulturno rast ob doživljanju kulturnih in naravnih lepot Slovenije, od Beltincev do gradu Podsreda.
Evropska popotniška zveza vključuje več kot 50 pohodniških in planinskih organizacij iz 30 evropskih držav, z več kot 6 milijonov članov. Evro pohod je osrednja pohodniška prireditev, ki jo organizira Evropska pohodniška zveza vsakih pet let in privabi množico pohodnikov iz cele Evrope.

Skozi naše kraje je pohod potekal 31. maja in 1. junija. Evro pohod 2016 sva v odsotnosti planinskih vodnikov Planinskega društva "Vrelec" Rogaška Slatina oba dneva pohoda vodila planinska vodnika Planinskega društva Atomske toplice Podčetrtek po Evropski pešpoti E7 med Rogaško Slatino in gradom Podsreda. Pohod se je začel zjutraj na Pegazovem trgu v Rogaški Slatini in se nadaljeval proti Sveti Emi, kjer so nas s prigrizki in napitki pričakali planinci Planinskega društva Pristava. Po postanku za malico smo odšli do cerkve sv. Eme, kjer nas je pričakal gospod župnik in nam razkazal bogato okrašeno in obnovljeno edino farno cerkev v Sloveniji, ki je posvečena svetnici Emi. Po ogledu nas je čakala malica z žara, ki so jo pripravili domači planinci Planinskega društva Pristava. Težko se je bilo posloviti od prijaznih domačinov in nadaljevati pot do Term Olimija, kjer nas je pričakal direktor Turizma Podčetrtek. Pohodnikom je predstavil Terme Olimija in kraj Podčetrtek ter nas povabil na kavo v restavracijo Lipa, kjer se je pohod prvi dan končal.
Drugi dan smo se pohodniki zjutraj zbrali pred Gostiščem Šempeter, kjer nam je zaželel prijetno hojo župan občine Bistrica ob Sotli, predsednica Turističnega društva pa je na kratko predstavila kraj. Med potjo na Svete Gore so se pohodniki še ustavili pri zvezanem križu in pri kapeli Božja noga. Na Svetih Gorah nas je pričakal domač gospod župnik, nam razkazal cerkve na gori in skupaj s pohodniki zapel v zelo akustični Boštjanovi kapeli. Naprej nas je pot vodila mimo Osojnikovega križa do Table pod Orlico, kjer so nas z napitki pričakali revirski posavski gozdarji. Po malici smo pohod končali na gradu Podsreda, kjer je pohodnike pozdravil direktor Kozjanskega regijskega parka in jim na kratko predstavil Kozjanski regijski park. Sledila je pogostitev in zaključek letošnjih Evro pohodov po Sloveniji.
In še pripis malo za šalo, malo za res. Žal letošnji Evro pohod pri nas ni bil medijsko podprt čeprav so ga podprli Turistična zveza Slovenije, Planinska zveza Slovenije, Pohodniška zveza za Evropske pešpoti Slovenije in Gozdarji Slovenije. zato je bilo domačih pohodnikov bolj malo. Je pač tako, da še ni volilno leto. V Rogaški Slatini nam ni nihče niti pomahal, medtem ko so se drugod pozdravi županov, direktorjev in predsednikov vrstili drug za drugim in tudi malic in pijače pohodnikom ni bilo potrebno nositi v nahrbtniku in vsi pohodniki Evrope kateri so hoteli so lahko vsak dan sproti vedeli in nas na slikah "gledali" kje hodimo na Evro pohodu skozi Slovenijo. Zato je bilo "laganje", da se ne osramotimo na mestu. Žal takšni smo pač verjetno vsi Evropejci. Vsaj upam tako.

Pohoda po poti XIV divizije, 28.5.2016

Pohoda se je udeležilo 107 pohodnikov iz 15 planinskih društev in Društva za ohranjanje spomina na pohod XVI. divizije Laško. Iz PA DT se nas je pohoda udeležilo 5 članov. Pričetek pohoda je bil v Opoki pri Štorah, v Žičko kartuzijo pa smo pohodniki prispeli ob 15. uri, kjer nas je čakal golaž in krajši kulturni program.

Med potjo smo postali v Blagovni, Dramljah, na Straži na Gori pri rojstni hiši narodnega junaka Miloša Zidanška in na Kumšek. Povsod so nas pričakali in pogostili s prigrizki in napitki domačini in skupaj smo obujali spomine na tiste čase, ko je XIV. divizija hodila in bivala v bližini njihovih domov.

7. Jožefov pohoda, 22.5.2016

Sedmi Jožefov pohod smo organizirali v nedeljo 22. maja 2016 Planinsko društvo Atomske toplice Podčetrtek in župniji Podčetrtek in Polje ob Sotli, kateri upravlja gospod župnik in dekan Jožef Rogač. Namen pohoda je spoznavanje in druženje vernikov obeh far in spoznavanje krajev in krajanov mimo katerih vodi pohod. Start pohoda je bil ob 13. uri izpred cerkve Svetega Miklavža v Polju ob Sotli.

Organizatorji pohoda se trudimo, da je trasa vsako letu drugačna in je udeleženci ne poznajo v naprej. Letošnjega pohoda se je udeležilo 32 pohodnikov. Po obveznem slikanju na startu smo se odšli podali proti Podčetrtku v smeri Prelaskega. V lepem sončnem in toplem nedeljskem popoldnevu so krajani mimo katerih smo pohodniki šli poskrbeli, da udeleženci pohoda nismo bili žejni niti lačni. Med potjo je gospod župnik Jožef Rogač še blagoslovil novo zgrajen dom družine Macur v relaskem 18. Iz Prelaskega se je pohod nadaljeval ob Sotli do Golobinjeka in preko Imenega v Podčetrtek. Za zaključek pohoda z druženjem ob okusni malici pa so poskrbeli farani Podčetrtka na farnem dvorišču pred cerkvijo Sv. Lovrenca v Podčetrtku. Organizatorji pohoda in pohodniki se vsem krajanom, ki so pohodnike med pohodom pogostili najlepše zahvaljujemo za prijaznost in gostoljubnost.

Slike Cvetka Šalamon

Velebit 2016 – 30. aprila do 2. maja

Planinci Planinskega društva Atomske toplice Podčetrtek smo od 30. aprila do 2. maja organiziralo tridnevni izlet na Južni Velebit. V zgodnjih jutranjih urah smo se odpeljali izpred Večnamenske športne dvorane Podčetrtek mimo Zagreba po Liki do naselja Sveti Rok in naprej do našega izhodišča na cestni prelaz Prezid na stari Liški magistrali, kjer je bilo naše izhodišče za prvo celodnevno turo.
Prvi dan je bil naš cilj hoja po planinski poti Mali princ na Crnopacu in vzpon na 1227 metrov visoko Kito Gaćešino. Navkljub slabi vremenski napovedi, smo se v lepem sončnem jutru povzpeli na izhodišče pod planinskim zavetiščem Crnopc. Planinska pot Malega princa je bila vzorno označena, zato smo lahko hodili bolj sproščeno po naravnem adrenalinskem parku polnim kratkih plezalnih skalnih vzponov in spustov skozi skalna okna, preseke, zajede, naravne mostove in previse. Pot je bila zavarovana z klini in aluminijastimi žicami. Spustili smo se tudi v eno od globač v katero so vodili dve skoraj osem metrski pokončni aluminijasti lestvi. Med potjo smo se večkrat ustavili in občudovali od >narave< izklesane skalne podobe živali, ljudi in rastlin. V nadaljevanju smo se še povzpeli na Kito Gaćešino in sestopili na prelaz Prezid od koder smo se odpeljali na večerjo in spanje ob morje k penzionu Mala Sirena v Selinah.
Drugi dan smo se zbudili v oblačno in deževno jutro. Po zajtrku smo odšli skozi kanjon Paklenice na ogled podzemne jame Manita peč, ki se nahaja visoko nad kanjonom. Do nje smo morali opraviti kar 500 višinski metrov vzpona. Po ogledu podzemne jame, iz katere so se nekoč domačini oskrbovali z pitno vodo v poletnih sušnih mesecih, smo sestopili nazaj v dolino in se odpeljali v kanjon Zrmanje do Berberovega buka (slapa oziroma kaskade). Poskušali smo opraviti še krateko turo do Mlinov, toda pričelo je preveč deževati, zato smo se vrnili v Seline na večerjo i počitek.
Tretji dan smo se prebudili v sončno in mirno jutro. Po zajtrku smo se odpeljali do Hostla Sveti Rok, od koder smo se odpeljali po stari cesti z terenskimi vozili čez prelaz Mali Alan do Tulinih gred, ki so znane po tem, da so okoli njih snemali filme o Vinetuju. Po ogledih starih in novih kapel in cerkva in nekdanjih mitnic, smo se z terenskimi vozili odpeljali še skozi minska polja pod planino Dušice. Trodnevni izlet smo zaključili z kosilom v Hostlu Sveti Rok.

Sedmi pohod štirih gradov, dne 2.4.2016

V pomladnem sobotnem jutru 2. aprila se je zbralo 10 pohodnikov pred gostilno Šempeter v Bistrici ob Sotli, od koder najs je Martin Juričko odpeljal do gradu Podsreda, kjer je bil start sedmega pohoda štirih gradov.
Smer letošnjega pohoda je potekala po celotni 25,5 kilometrski trasi, zato je bilo pohodnikov nekaj manj kot običajno.
Kot je v navadi smo s skoraj šestindvajset kilometrsko hojo začeli pri gradu Podsreda. Po Zasavski planinski poti smo odšli do naselja Osredek od koder smo se povzpeli na 701m visok Veliki vrh k spomeniku Slovenskemu tolarju.VEČ

Veliki vrh je tudi najvišji vrh občine Kozje. Po postanku za slikanje in požirek vode smo nadaljevali hojo mimo Kerinovega spomenika in cerkve sv. Jedert nad Pavlovo vasjo do gradu Pišece.
Kot je v navadi, smo med hojo pobirali tudi smeti, ki so jih odvrgli nevestni pohodniki. Pri tem je z velikim užitkom pomagala tudi "pohodnica" psica Neli, ki je divjala s plastenkami med usti in z raznimi "vragolijami" zabavala pohodnike. Med gradovoma Podsreda in Pišece se je nabralo za celo vrečo smeti, ki smo jih odvrgli v kontejner ob gradu Pišece.
Grad Pišece si nismo mogli ogledati, ker ga še vedno obnavljajo. Od gradu naprej smo nadaljevali s hojo po Gozdni učni poti Pišece na 686m visok Veliki Špiček, ki je z 686 metri najvišji vrh občine Brežice. Iz Špička smo po gozdni stezici sestopili na Evropsko peš pot E7 in po njej nadaljevali s hojo do Svetih Gor.
Tudi od gradu Pišece do Svetih gor smo nabrali za celo vrečo smeti, ki so končale v kontejnerju ob parkirišču pod Svetimi gorami. Po ogledu cerkva na Svetih Gorah, nas je pot vodila do Bizeljskega gradu. Po ogledu gradu smo zavili v grajsko klet, kjer smo se okrepčali in odžejali. Od Bizeljskega gradu smo nadaljevali s hojo po turistični poti Po Orešju do Orlove peči oziroma Vlke skale s katere je bil prelep pogled po Bizeljskem polju in po obronkih Hrvaškega Zagorja. Naša pot nas je vodila naprej mimo velike skalne samice Ajdovske babe po grajski poti med gradovoma Bizeljsko in Kunšperk mimo grajskih ribnikov do razvalin gradu Kunšperk. Po ogledu ruševin gradu je sledil sestop po poti, ki se vije med "travniki" pomladnega čemaža v naselje Kunšperk, kjer smo v kontejner za smeti oddali našo tretjo vrečo večina PVC odpadne neodgovorno odvržene embalaže napitkov in hrane pobranih med potjo. Ob poti proti Bizeljskemu gradu pa smo našli pravo goro odvrženih smeti, ki smo jih pustili za večjo čistilno akcijo in za komunalnega inšpektorja. Pohod smo zaključili na terasi gostilne Šempeter.
Podatki o poti: skupna razdalja 25.554 m, najnižja višina 195,4 m, najvišja višina 701m, skupaj vzpona 1177 višinskih m, skupaj spusta 1430 višinskih m.

slike Cvetka Šalamon

slike Marija KRAČUN

Izlet v Žusem, dne 12.3.2016

Na oblačno Gregorjevo 12. marca in v počastitev dneva ženo, so se planinci Planinskega društva Atomske toplice odpravili hoditi po Žusmu. Ker je rahlo deževalo, so se odpeljal do cerkev sv Jakoba in sv. Valentina. Po ogledu cerkve sv Valentina so odšli na Veliki Špiček po Slomškovi poti mimo pokopališča do velikega travnika ob ruševina kmetije, ki je bila požgana v času druge svetovne vojne.VEČ

Ob ruševinah so si ogledali ob vodnjaku skalo izklesano v kamen za perice. Po kamnu so perice tolkle z namiljenim perilom, preden so ga sprale v čisti vodi. Po njem so tolkle s perilo tudi zato, da so oprano perilo laže ožele. Do lesenega razglednega stolpa ljubezni so odšli po panoramski planinski poti. Zaradi oblačnega in deževnega in mestoma tudi vetrovnega vremena, so bili prikrajšani za lep razgled. Že pogled na lesen razgledni stolp na stranskem severnem vrhu Žusma pa jim je dvignil adrenalin. Prav vsi so se povzpeli naj, se na vrhu razglednega stolpa ljubezni, kjer so se slikali za spomin. Po malici v planinskem zavetišču pod razglednim stolpom ljubezni so sestopili nazaj do žusemskih cerkva in se povzpeli še pod Mali Špiček na rob še ohranjenega vulkanskega kraterja od koder je lep pogled na Rudnico in na Loko pri Žusmu. Ker je zatem začelo deževati, so zaključili z izletom in se vrnili domov. Vse vas pa vabijo, da se jim v nedeljo 20. marca pridružite na narvarovarstveni izlet v Krakovski pragozd z ogledom cvetočega naravnega tulipana Močvirske logarice.

Močvirska logarica marec 2016

Letošnji marec strnjen z raznimi praznovanji je omogoča zelo malo prostih terminov z izlete v naravo. Ampak narava ne čaka. Zagnal se pomladanski tok naravnega ciklusa prebujanja, ki ga lahko zamudimo, če ne izkoristimo prostega časa za obisk pomladnih čudes narave.VEČ

Tako se ni dal več prestaviti termin za obisk Krakovskega pragozda, saj njen edem Močvirska logarica že cveti. Zato smo izlet izvedli v sončnem dopoldnevu z jutranjim mrazom. Z avtomobilom smo se odpeljali do vstopa Evropske pešpoti v Krakovski gozd. Že na začetku poti po gozdnatih stezicah so med ostalim pomladnim cvetenjem bingljali temno rdeči cvetovi močvirskega tulipana imenovanega Močvirska logarica. Kot vse pomladne cvetlice, ki se borijo za svoj košček sonca preden zraste ostalo gozdno podrastje, tudi Močvirske logarice pohitijo in zacvetijo na dolgih tankih stebelcih, ki jih dvignejo visoko nad tlemi. Evropska pešpot nas je vodila bo potoku po močvirnatem gozdu do Kostanjevice na Krki. Po oddihu, smo se vrnili po drugi strani struge potoka in polni lepih pomladnih vtisov smo po šestih urah končali v >predmestju< Leskovca pri Krškem.

Slike Cvetka Šalamom

Opatija, od 25. do 28. 3.2016

Tudi letošnje leto je Planinsko društvo Atomske toplice Podčetrtek med zimskimi šolskimi počitnicami od 25. do 28. februarja organiziralo izlet v Opatijo. Izleta, ki je bil namenjen družinam z otroki. se je udeležilo 23 udeležencev, od tega 13 osnovnošolskih otrok. Izletniki, ki so se pripeljali v Opatijo vsak s svojim prevozom, so bili nameščeni v hotelu Opatija po zelo ugodnih cenah (dvakrat pol penzion za družino z dvema otrokoma okoli 120€). Dnevno so se udeleževali raznih izletov in aktivnosti primerne za otroke in za starše. Hodili so po okolici Opatije, Labina in Rabca. Čas trajanja izleta in kraj si je vsaka družina izbrala sama. VEČ

Prvi dan so udeleženci spoznavali obalno sprehajalno pot med Opatijo in Ičiči. Ogledali so si Opatijski park, v katerem so že cvetele Kamelije. Domačini verjamejo, da ko zacveti prva kamelija pride v Opatijo pomlad. V parku so cvetele že prečudovito dehteče mimoze. Obiskali smo tudi opatijsko znamenitost bronasti kip morske deklice z galebom, ki čaka na povratek svojega mornarja v njen objem. Med hojo ob obali so otroci pozabili na utrujene noge in prehodili čez celi dan kar 16 kilometrsko pot. Popoldan, ko je sonce zašlo pa so utrujene noge namakali v hotelskem bazenu z slano morsko vodo.
Naslednji dnevi niso bili najprimernejši za hojo, zato so izletniki obiskali staro naselje Kastav nad Reko ali Rabac in se seveda veselo kopali v notranjem hotelskem bazenu z slano morsko vodo. Zadnji dan bivanja v Opatiji je bil namenjen pripravam na povratek domov in samostojnim ogledom oziroma raznim obiskom sorodnikov in prijateljev med potjo domov. Vsi udeleženci so bili srečni in zelo zadovoljni saj so preživeli prečudovite obmorske zimske šolske počitnice v krogu svoje družine. Prav skupno druženje staršev in otrok je bil glavni namen izleta. Vabljeni, da se nam na takšnih druženjih pridružite naslednje leto tudi vi.

Slike Cvetka Šalamom in David Černelč

Izlet na Peco, dne 31.1.2016

V nedeljo 31. januarja 2016 smo se planinci Planinskega društva Atomske toplice Podčetrtek in planinci Planinskega društva >Boč< Kostrivnica odpeljali na izlet na Podpeco kjer so prejšnji dan zidali snežne gradove >Kralja Matjaža<. Izleta se je udeležilo 12 odraslih in 16 mladih planincev planinskega društva Atomske toplice Podčetrtek in 5 odraslih ter VEČ

16 mladih planincev Planinskega društva >Boč< Kostrivnica.
Avtobus nas je najprej popeljal do Andrejevega doma na Slemenu nad Šoštanjem, kjer smo se okrepčali, odžejali in žigosali svoje planinske knjižice z žigom Slovenske planinske poti. Od Slemena nas je avtobus odpeljal do naselja Mušenik pod Peco, kjer smo se zaradi dežja, ki nam je onemogočil hojo, presedli v kombije kateri so nas popeljali preko Pikovega do prireditvenega prostora na Pod Peci.
Močen dež nas ja najprej >nagnal< v ogrevani prireditveni šotor, kjer je že potekal otroški zabavni program. Ob poslušanju zabavnega programa smo pomalicali, se odžejali in ogreli. Deklice pa je še dodatno ogrel nastop Aneja in Roka Piletič, znana obraza iz TV oddaje >Talenti 2015<. Seveda so hotele od njiju avtograme in skupni fotografki posnetek.
Ko je prenehalo deževati, smo odšli na oglede še preostalih snežnih skulptur Gradov kralja Matjaža. Na veliko žalost vseh, sta nočni orkanski veter jugo in jutranji dež večino gradov uničila. So se pa otroci ob letošnjem pomanjkanju snega kmalu znašli. S kepanjem, vreščanjem in drčanjem po kupih snega so zbudili samega Kralja Matjaža, ki jih je prišel potolažit ker so se snežni gradovi porušili. Vse nas je povabil naj pridejo naslednje leto, ko bo prava zima pregnala nagajivca južni veter in dež. Pred odhodom domov, smo po slikanju s Kraljem Matjažem, odšli do zbirališče od koder so nas kombiji
odpeljali nazaj do avtobusa, ki nas je popeljal domov.
Slabo vreme in od južnega vetra in dežja porušeni gradovi planincem niso pokvarili prijetnega izleta. Prav vsak je našel način za zabavo med izletom ali pa za spanec na avtobusu med vožnjo domov. Vsem, ki so pomagali izlet organizirati in voditi se v imenu udeležencev in planinskega društva Atomske toplice najlepše zahvaljujem.